Meleglelés

Meleg közélet? Meleg közértet! Melegológia A-tól Z-ig.

voices

  • Buccser: szerintem abban nincs igazad, amikor azt gondolod, hogy valaki azert nem megy felvonulni, mert fel... (2009.09.08. 16:54) Mérleg
  • LeGars: @bölcsésztanár: ;))))))) (2009.09.07. 20:52) EuroGames 2012
  • LeGars: @bölcsésztanár: a "Jézusnak is két apja volt" tábla szerintem nem volt gáz, de biztos mindenkinek ... (2009.09.07. 20:06) Nincs de

2009.02.04. 18:15 LeGars

Nem meleg, csak homoszexuális

 Már egy hónapja, hogy Zefirelli hosszabban nyilatkozott homoszexualitásáról a Liberónak. Mint elmondta, ő homoszexuális, de nem meleg - gay -, mert ez utóbbi egy bohócfigura. Mi húzódhat meg az elsőre furának ható kijelentése mögött? Megpróbáltam elképzelni.

A homoszexualitás komoly dolog, hosszas belső út előzi meg a felvállalást, mondja ő. És ez valóban így van. Vajon csak a homoszexuálisoknál, a melegeknél már nem? 

Zefirelli - nyilván - egy olyan világban nőtt fel, ahol a homoszexualitás konnotációi egészen mások lehettek, mint manapság. Nem voltak rózsaszínű műbránerek gay pride-okon, senki nem hivalkodott szexuális "különcségével" és a gay szó sem igen létezett még. Aztán jöttek a hatvanas évek végi melegmozgalmak. A hetvenes évek gender-elméletei. A nyolcvanas évek queer-ideológiái meg a kilencvenes évek masszája, amelyben koktélként összekevertek mindenféle fogalmat, divatot lázadással, politikát marketinggel, jöttek a macik, a bőrösök meg az SM-ek, mi mindannyian, ezen új évtizedek szülöttei, számára pedig talán csak annyi szűrődhetett le, hogy a világ teljesen megbolondult, bohócok lepték el a színpadot. Már a tisztes homoszexuálisok sem a régiek.

Zefirelli a "standard" meleg életmódtól zárkózhat el. Igaza van vagy sem, nem tudom, már csak azért sem, mert ki tudja, pontosan milyen képe van a bohóc melegekről. Ahogy mi, huszas-harmincasok sem fogjuk talán érteni a világot negyven-ötven év múlva, úgy az ő szavai sem vehetők igazán komolyan, hiszen láthatóan nem veszi észre, hogy amikor "melegekről" beszél, a homoszexuálisok egyetlen meggnyilvánulási formájáról, egyetlen kis szeletéről mond ítéletet, arról, amelyiket mindenki lát, így ő is, mégsincs a fafejű erkölcscsőszöknél beljebb, mert elvesztette a fonalat. Szerencsésebb lett volna talán, ha azt fejtegeti, milyen morális felelősséggel jár melegnek lenni, mert az valóban sokatmondó lett volna (és még azonosulni is tudok ezzel a gondolatával), előítéletei azonban arról, hogy hogyan gondolkoznak a mai homoszexuálisok (felelőtlenül, persze), inkább bántóak és falsak, mintsem bölcsek és átgondoltak.

Én meleg is vagyok, meg homoszexuális is. Egyelőre nincs ezzel semmi bajom. Kíváncsian várom, hogy ha megérem, ötven év múlva mit mondok majd: "Meleg vagyok, de nem más"?

34 komment · 1 trackback

Címkék: meleg elmélet bohóc homoszexuális zefirelli queer


A bejegyzés trackback címe:

https://melegleles.blog.hu/api/trackback/id/tr86922800

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: GayBears Blog 2009.02.05. 14:39:51

Homoszexuális, meleg, vagy buzi? A Libero című lapnak adott interjújában Franco Zeffirelli fontosnak tartotta kiemelni, hogy inkább tartja magát homoszexuálisnak, mintsem melegnek. Szerinte a meleg egy olyan nevetséges figura, aki úgy tesz mint aki nő le…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bölcsésztanár 2009.02.04. 20:27:17

Milyen morális felelősséggel jár melegnek lenni?

Viktor H 2009.02.04. 20:30:04

Homályositson fel valaki ,hogy a homoszexuálisokat miért nevezik melegnek? miből alakult ez ki , mire utal ?
Mi heterószexuálisok hidegek vagyunk?

kúrórudi 2009.02.04. 20:34:08

Te leginkább egy pöcsnek tűnsz.

feltételes reflex 2009.02.04. 20:42:07

@Viktor H:

ezt én sem tudom pontosan, dacára a meleg barátaimnak.

Gaspra12 2009.02.04. 20:43:48

igen te hideg vagy:-)

Morális felelőség az, hogy ha megjelenik egy homár képviselve a többit a nyilvánosság előtt, akkor úgy is kellene viselkednie, nem pedig saját feltűnési vágyát kiélni.

De ez csak az egyik lehetőség. A másik az, hogy ki nem szarja le mit gondolnak mások...
Nekem ez is szimpatikus...

feltételes reflex 2009.02.04. 20:47:27

Posztírónak:

'ha megérem, ötven év múlva mit mondok majd: "Meleg vagyok, de nem más"?'

reméljük, nem lesz rá szükség.

Egyébként ha jól tudom, Zefirelli politikailag a jobbos-populista oldal mellett is állt már, így én nem is nagyon csodálkozom a kijelentésén.

Gaspra12 2009.02.04. 20:57:10

Egyébként a homoszexualitás és a másság két különböző fogalom.
Az hogy homokos, az csak annyit jelent, hogy a fiúkra gondolva recskázik.
Aki más az
1, homoszexuális
2, meleg életmódot folytat

szerintem...

gitáros 2009.02.04. 21:09:39

Oszt milyen az a "meleg életmód"?

_tracky 2009.02.04. 21:13:40

Szerintem a meleg, buzi, homoszexuális, homokos szinonim szavak, persze azért nyilván különbség van a szavak között.

De erről már Gaybears regélt:
gaybears.blog.hu/2009/01/04/homoszexualis_meleg_vagy_buzi

Gaspra12 2009.02.04. 21:19:31

Erről mindenkinek vannak sztereotív elképzelései:-)

Szerintem nem titkolja a dolgot; aki együtt is él a partnerével; szereti a musical és/vagy operát; a divatot; aki meleg szórakozóhelyekre jár hétvégén; aki utánanéz egy jó seggnek a metrón.....szerintem

De általánosítani nem lehet, illetve teljesen felesleges.

8il 2009.02.04. 21:22:24

@Gaspra

én, egyszeri buziként már azt is kikérem magamnak, hogy bárki a nyilvánosság előtt képviselje az én szexuális életemet.
hogy ennek a bárkinek még morális kötelességei is lennének emiatt, főleg abszurd..

S. Annyi 2009.02.04. 21:22:49

áNem homoszexuális, nem meleg. Buzi.

steverubellreborn 2009.02.04. 21:27:32

@Gaspra12:
És mi van aki fiókra matyizik de soha nem fekszik le velük?
Mi van a meleg papokkal?
A nős apukákkal akik titokban furulyázni járnak?
Escortfiúk?
(Na meg a van barátnőm nem vagyok meleg típusú önbecsapóknak akik majd megkattonok ,hogy egy pasihoz jussak)

Gaspra12 2009.02.04. 21:28:22

@8il:
Sajnos ez nem választás kérdése, mert ha már megjelenik - feltünik- nyivánosság előtt, akkor a közönség ebből általánosít, innentől kezdve minden melegre vonatkozik.

matrixer47 2009.02.04. 21:38:25

A szexualitása mindenkinek saját szuverén joga. Ha valaki ezt fölvállalja, akkor annak elfogadottan kell viselkednie, normálisan, mint egy átlag embernek. Nem hivalkodni, nem díváskodni és a többi. Kultúráltan kell megjelenni a nyilvánosság előtt párjával, ha épp úgy kívánja.

steverubellreborn 2009.02.04. 21:48:40

@matrixer47: és az milyen (mármint normális átlagember)?
te pl. annak gondolod magadat?
Ki mondja meg,hogy ki az és ki nem?
Tényleg miért reklámozzák folyton a heteroszexualitást?

Viktor H 2009.02.04. 22:10:54

Még mindig arra várok választ ,hogy mitöl lettek a homoszexuálisok melegek? mire utal az ,hogy meleg ?

asztrografológus 2009.02.04. 22:22:05

a meleg az egy értelmes magyar szó... buzi, az a megfelelő

tyberius 2009.02.04. 22:46:30

Viktor H: "buzietimológia" olvasható itt: www.melegek.gportal.hu/gindex.php?pg=22885498 (NSFW az oldal)

Watanabe Shun 2009.02.04. 23:02:00

@Viktor H: Mert a huszadik század elején-közepén a gyermekcipőben járó magyar pszichiátria komoly kutatásokat végzett abban a témában, hogy a homoszexuális férfiak testhőmérséklete magasabb, mint a heteroszexuálisoké. Ha jól emlékszem, odáig jutottak, hogy fokra pontosan tudni vélték, mennyivel. Arra már nem emlékszem, hogy a testhőmérséklet emelkedését oknak, vagy okozatnak vélték-e, de mindenesetre egyszer csak rájöttek, hogy nincs tényleges összefüggés. De addigra a szó már bekerült az értelmiség szókincsébe, és a mai napig nem kopott ki a magyarból.

nol · http://www.blog.hu 2009.02.04. 23:21:47

minden meleget seggbekúrnék, de úgy hogy egy hétig nem ülne le

nyistapista 2009.02.05. 00:18:00

Na de miért nem "engedjük" meg Zeffirellinek, hogy magát, gondolom, amolyan Thomas Mann-i homoszexuálisként definiálja magát, és elítélje a "modernkori" melegeket. Szerintem ezt nevezik generation gapnek, ami - minő meglepetés - nem csak heteróknál forul elő, hanem mindenhol a világban. Vagyis ha bemész egy régivágású lemezboltba, akkor az ott lévő prog-rock arcnak azt mondod, hogy a Franz Ferdinand az rock, akkor kiröhög. És talán még le is néz. Mert egy csomó ember ilyen, a többség (szerintem), hogy egy bizonyos kor után mindenben már csak a hanyatlást látja, nem a fejlődést meg az emancipációt. Hát szerintem így homoszexuális Zeffirelli, és egyáltalán nem zavar.

ergerberger 2009.02.05. 01:50:56

Onnan ered a "meleg" kifejezés, hogy a melegeknek magasabb hőmérsékletű a pénisze, ha pucér férfisegget látnak, mint a heteroknak. A vérbőség miatt.
Aki nem hiszi, tegye rá az egyik kezét egy meleg farkára, a másik kezét pedig egy hetero farkára (de jó szorosan), aztán tolja le a gatyáját.

(Vigyázat: letolt gatyával nehéz elfutni!)

ShagBeckur 2009.02.05. 04:28:15

@steverubellreborn:

"és az milyen (mármint normális átlagember)?
te pl. annak gondolod magadat?
Ki mondja meg,hogy ki az és ki nem?"

Bizony, bizony, azokban a fafejű tuskókban, akik még hisznek az ódivatú módikban, melegen él a társadalmi elvárás illetve kultúra szavak jelentése.

"A kulturális antropológia meghatározása szerint a kultúra egy adott társadalom mindazon ismereteinek összessége, amelyek az emberi közösség összetartozását és fennmaradását biztosítják. A kultúra alapján tudunk eligazodni abban, hogy mik a fontos értékek és normák az életben."
hu.wikipedia.org/wiki/Kultúra

"Tényleg miért reklámozzák folyton a heteroszexualitást?"

Mi a "reklámozás"? A fajfenntartási ösztön megérintése a reklámokban? Kíváncsi lennék, készült-e ténylegesen _független_ (társadalmi elvárások által nem vezérelt) tanulmány arra nézve, hogy a homoszexualitás (akár az állatvilágban, akár az embereknél) milyen összefüggésben van például a jómóddal, vagy az adott populáció méretével.

Bár nem bizonyított, hiszen ez csak az én agyszüleményem (de gondolom már más is kitalálta előttem), a homoszexualitásnak a túlnépesedés megakadályozása a lényege, hiszen egy homoszexuális pár képtelen utódnemzésre.

Nem érv, hogy "dehát már a Görögök is". Hiszen, akkoriban egy jóval kisebb létszámú populáció is felemészthette a megtermelt javakat, táplálékot.

Ha ez a feltevés helyes (hogy a homoszexualitás a túlnépesedés ellensúlyozásaképp jelenik meg), akkor kijelenthetjük, hogy a homoszexualitás _természetes_ dolog. Semmiképpen sem beteges _egyén_ szinten, hanem az adott populáció túlélését, a túlnépesedés és az ezzel járó táplálékhiányt vesszük alapul.

Persze ilyenkor megint jön a kérdés. Az ember a természet felett áll? Nagyon sokan szeretik, ha nem is tudaosan, de tudat alatt ezt gondolni az Emberről. Már az is ezt a hitet erősíti, hogy van az _állatvilág_ és van az _Ember_. Mintha az ember az állati lét fölött állna. Ami igaz is, bizonyos szempontból. De, hogy a természeti törvények ránk is vonatkoznak, az is fix. Ugyanúgy a szexualitásban, mint bárhol máshol.

Mondjon nekem valaki egy olyan állatfajt, ahol a csökkenő populáció ellenére megjelenik a homoszexualitás. Tényleg érdekel, nem tudom, laikus vagyok. Ha csak olyan "társadalmakban" jelenik meg a homoszexualitás, amelyik kezd túlterhelődni a saját népessége által, akkor rájöttünk a kérdés nyitjára.

Ha a fentiek úgy vannak, ahogy gondolom, akkor rájöttünk, hogy a homoszexualitás teljesen természetes dolog. A Fajfenntartást szolgálja. De az utódnemzéssel ellentétben a másik oldalról. Hiszen egy populáció számosságának egyensúlyban kell lennie az élettér és a táplálék méretével, mennyiségével.

Amíg ezekből van, addig szaporítás a fő cél, hiszen a létszámnak meg kell lennie, ha viszont túlnépesedés van, akkor csökkenteni kell az új egyedek születését, hiszen a már meglévőktől vennék el az életteret. Így egy idő után beáll egy egyensúlyi állapot, mely természetesen a technológiai fejlődés miatt állandóan változik.

ShagBeckur 2009.02.05. 04:33:57

Na, mivel annyira szépen leírtam a gondolataim, egy az egyben copyztam is a blogomra: shag-beckur.faszkorbacs.hu/blog/?p=132

Fekete Sámuel 2009.02.05. 04:36:40

Te nem meleg vagy. A meleg az azt jelenti, hogy a hőmérséklete ingerli a bőrödben a melegérzékelő idegeket.

Szóval te nem vagy meleg.

Te buzi vagy. A buzi, homoszexuális szavak férfi esetében olyan személyt jelentenek, akinek perverz, degenerált vágya van rá, hogy álló hímvesszőjét egy másik férfi végbelébe dugja. Igen, a seggébe. Oda bele.

Ez beteg, degenerált dolog.

Tilos, megtiltom.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.02.05. 05:39:41

Tök jó poszt lenne.

Épp csak az eredetileg használt gay szó jelentésével nem foglalkozik, márpedig Zefirelli kijelentése erre épül. Szótár elő és okul.

tyberius 2009.02.05. 06:53:50

Már megbocsáss, de honnan tudod, hogy Zefirelli kijelentése a gay szó "szótári" jelentésére épül? Ez is csak ugyanolyan feltételezés, mint a posztolóé, vagy bárki másé. Valakinek el kéne beszélgetni az öreggel, hogy pontosan tudjuk.

valanten 2009.02.05. 08:08:46

A "meleg" kifejezés német eredetű, "warme Brüder" vagyis "meleg fivérek-ként" kezdett terjedni a XIX. század első felében. A homeszexuális kifejezés csak 1869-ben jelent meg először. Dr. Magnus Hirschfeld világhírű német szexológus a "meleg fivérek" kifejezés eredetére azt a bizarr magyarázatot adta, hogy a homoszexuálisok bőrfelülete mindig melegebb, mint a környezetének a hőfoka, ezért melegek.....

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.02.05. 08:09:10

Ugyan ott a link, tehát önerőből utána nézhetnél, de rendes vagyok, segítek.

„A rendező korábban már többször azt mondta magáról, hogy "homoszexuális, de nem meleg (gay)". "A gay az egy bohóc (clown), egy komikus figura, aki úgy tesz, mintha nő lenne"”

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.02.05. 08:11:23

Noch dazu a gay szó jelentését figyelembe nem véve is találónak tartom Zefirelli kijelentését.

tyberius 2009.02.05. 11:44:09

www.websters-online-dictionary.org/definition/gay

Mutasd meg, hogy itt hol találsz olyan jelentést, hogy bohóc. Persze a bohócok ruhájára, általános attitűdjére rá lehet mondani, hogy "gay", bár ez így eléggé archaikus használata a szónak, egyébként nem sok összefüggést látok.

Ezt a jelentést csupán Zefirelli látja bele egy olyan kifejezésbe, amellyel a melegek nagy többsége azonosítja magát, függetlenül attól, hogy nőiesen vagy bohócként viselkedik-e.

Igazából ez egyszerű előítélet a melegekkel szemben. Zefirellit nem hibáztatom ezért, mert ő egy más világban nőtt fel, és valszeg már régen elveszítette a kapcsolatot a fiatalsággal. Viszont ha te találónak tartod, az csak téged minősít.

Én a magam részéről teszek arra, hogy Zefirelli mit tart a meleg társadalomról, megmaradok nembohócnak és nemnőiesnek, és ha angolul kérdezik tőlem, én annyit válaszolok: "yes, i'm gay".
süti beállítások módosítása